Returpolicy

Självklart kan du göra en retur på dina produkter

1. Rätt till retur

Skulle det vara så att något smycke inte passar dig eller att du helt enkelt ångrat ditt köp kan du göra en retur inom 14 dagar från det att du tagit emot produkten. För att göra en retur behöver du alltså följa stegen nedanför:

1.1 Skicka ett mail till oss på info@deucsweden.se där du berättar att du vill göra en retur. I mailet behöver du skriva ditt namn, din adress, mail och ordernumret på din beställning. Det är superviktigt att du berättar exakt vilka produkter du vill göra en retur på samt orsaken till din retur. 

1.2 Du själv står för fraktkostnaderna för att skicka tillbaka produkten till oss samt att den når oss på ett säkert sätt. Under transporten och innan ansvarar Du för varan tills dess att den har nått oss. Det säkraste är att skicka det spårbart till oss. Viktigt här är att produkten inte är använd (utom att ha provat på den) samt att alla eventuella lappar sitter kvar. 
Paketet måste vara väl paketerat för att smyckena inte ska gå sönder på vägen samt att ditt fullständiga namn och beställningsnummer ska vara med.
En hanteringsavgift på 49 kr tillkommer.

Returen kan göras till följande adress:
DEUCSWEDEN
Kristinelundsgatan 5
411 37 Göteborg
0709692514
info@deucsweden.se

1.3 När vi mottagit din produkt kommer en undersökning att göras, anser vi att produkten är använd och vid ett skick att vi inte kan använda det kommer en återbetalning då INTE att ske samt att du får stå för fraktkostnaderna om du skulle vilja ha tillbaka produkten.

2. Rätt till reklamation

Skulle det hända att du på något sätt får en produkt som är skadad eller felskickad har du rätt att reklamera produkten.

2.1 Vid reklamation vill vi att du omedelbart efter att ha upptäckt skadan eller felet på produkten mailar oss på info@deucsweden.se

I mailet skall du tydliggöra att det är fråga om reklamation samt uppge ditt namn, adress, mail och ordernummer. I mailet ska du även beskriva felet på din produkt.

2.2 Vi kommer att åtgärda felet åt dig eller förse dig med en liknande produkt, men ifall vi inte kan göra det kommer vi självklart att göra en full återbetalning till det konto som du betalade med. Vi kommer även att stå för fraktkostnaderna när reklamationen är godkänd.